O hudebních nástrojích a Dávej bacha!

HUDEBNÍ NÁSTROJE

Ve středu 29. ledna 2025 jsme ve školní družině poznávali hudební nástroje. Děti si nejen zazpívaly oblíbené písničky jako obvykle, ale tentokrát si mohly i vyzkoušet hudební doprovod a stát se tak na chvíli opravdovým muzikantem. Zkoušeli jsme různé rytmické nástroje – bubínek, činely, ozvučná dřívka, tamburínu, rumbakoule a velký xylofon. Na ten jsme vykouzlili i nějaké melodie a děti poznávaly, jaké to jsou písničky. Podrobně jsme si popsali kytaru a navštívila nás žákyně 9. třídy, A. T., která již osmým rokokem hraje na violoncello. Nejenže nám krásně zahrála, ale také nás s tímto krásným nástrojem seznámila. Dokonce jsme s baterkou nakoukli i dovnitř, abychom si lépe představili, jak se takový nástroj vyrábí. Bavila nás i hra na dirigenta, při které jsme si vysvětlili, co je to orchestr a filharmonie a ukázali si ještě další hudební nástroje. Pro lepší představu jsme si pustili ukázky z České filharmonie a hru jsme zakončili hudebním kvízem. Nakonec celého dne jsme si zahráli na výrobce kytary a vyrobili si ji z kartonu. Celý den byl velmi povedený, zábavný a poučný.

DÁVEJ BACHA!

Ve II. oddělení ŠD jsme se zaměřili na téma bezpečí a nebezpečí. Kde se cítíme bezpečně a kde na nás číhá nebezpečí? Po společném zamyšlení si děti ve skupinách připravily scénky, např. Nebezpečí na dětském hřišti, Hořící dům, Nehoda při cyklistickém závodu, Zranění v mateřské škole. Po shlédnutí jsme situace rozebraly a vyzkoušeli si volání na čísla IZS. Co všechno je třeba do telefonu říci? Děti dostali do ruky telefon (hračku) a samy si hovor vyzkoušely. Shlédli jsme jeden díl seriálu Dětská záchranka v akci a vydali se na exkurzi do hasičské zbrojnice. Zde se nás ujal hasič - odborník z praxe - Miroslav Pavlišta. Seznámil nás s místním SDH, k jakým případům se nejvíce jezdí, do kolika minut musí auto k případu vyjet, ukázal dětem vybavení aut a výstroj hasičů. Trpělivě odpovídal na všetečné dotazy dětí a potom si děti i vyzkoušel. Znají-li ta správná telefonní čísla a ví-li, co se do telefonu má říkat?!? Mezi tím nás upozornil na zajímavost...pokud jste v terénu a voláte o pomoc, tak můžete identifikovat místo např. přečtením čísla na pouliční lampě. Co myslíte, že jsme dělali cestou zpět do školy? Objevovali čísla na lampách! A opravdu tam jsou! Děkujeme Mírovi za bezva exkurzi! Dávejte na sebe bacha!

Děti ŠD

Oba projektové dny byly součástí programu OP JAK - inovativního zájmového vzdělávání.

Partneři a sponzoři

assk
frostfood
Lesy ČR
Ověřená firma
Rokytnice v Orl.horách
Sýpka - muzeum Orlických hor
Bühler CZ s.r.o. - Žamberk
Královéhradecký kraj
SportSpin
unie
unie
npo
eu-nextgeneration