Žáci ve skupinách připravovali zdravé pokrmy
V několika posledních týdnech žáci 6. a 7. ročníku připravovali při hodinách PRACOVNÍCH ČINNOSTÍ ve skupinách pět různých pokrmů podle předem připraveného jídelníčku. Jejich jídelníčky byly inspirované zdravým životním stylem u šesťáků a různými výživovými směry u žáků sedmého ročníku. Cílem bylo nejen učit se vařit podle receptů, ale také pochopit důležitost vyvážené stravy a pravidel zdravého stravování a potravinové pyramidy.
Pestrý jídelníček
Každá skupina měla za úkol připravit pokrm podle specifického výživového směru. Diskutovali jsme o vegetariánství a veganství, a jeden z jídelníčků byl dokonce inspirován pescetariánstvím, což je strava zahrnující ryby, ale vylučující ostatní maso. Další jídelníčky byly navrženy pro mladé sportovce, například cyklistky, aby jim poskytly potřebnou energii a živiny pro jejich náročné tréninky.
Pravidla potravinové pyramidy
Během přípravy pokrmů jsme se učili používat pravidla potravinové pyramidy, která nám pomáhají sestavit vyvážený jídelníček. Žáci se dozvěděli, jak důležité je zahrnout do stravy různé skupiny potravin, jako jsou obiloviny, zelenina, ovoce, bílkoviny a zdravé tuky.
Prezentace a hodnocení
Každá skupina musela své spolužáky seznámit s vybraným výživovým směrem. Spolužáci pak ochutnávali připravené pokrmy a hodnotili, zda byla jídla chutná, jak se jim líbila vizuálně a zda splnila správné denní dávky bílkovin, sacharidů, zeleniny a ovoce.
Výsledky a dojmy
Výsledné pokrmy byly většinou nejen chutné, ale také výživné. Ne vše se zcela podařilo, ale žáci si pochvalovali, že se naučili nové recepty a získali lepší povědomí o zdravém stravování. Tato aktivita byla skvělou příležitostí k tomu, aby si uvědomili, jak důležité je dbát na to, co jíme, a jak to ovlivňuje naše zdraví a výkonnost